Особливості оформлення меню

Меню – це оригінальна «програма» закладу, яка передбачає: дизайн, шрифт, папір, позитивне складання і оформлення. Таке завдання, як сумісність різних страв, безпосередньо взаємопов’язане з меню. Успішно розроблений дизайн меню вважає увагу до сполучуваності пунктів, якщо вони введені в щоденне застосування на довгий період часу.

Варіанти оформлення меню для кафе, ресторана, бара

Меню повинно бути зручним, симпатичним, ідеальним з точки зору грамотності. Дизайн меню може зробити з невигідних страв меню найпопулярніші, що приносять власнику істотний прибуток. Дизайн меню, є чарівним засобом перевтілення звичайного меню в інструмент високоефективної торгівлі, базується на наступних факторах:

Дизайн меню, є чарівним засобом перевтілення звичайного меню в інструмент високоефективної торгівлі, базується на наступних факторах:

меню

  • точне планування всіх пунктів меню;
  • психологія замовників;
  • ціновий огляд;
  • визначення «виграшних» і «невигідних» страв.
  • Перелік страв в меню повинен розглядати смаки можливих відвідувачів, щоб отримати бажаний прибуток.

    Ціни зобов’язані влаштовувати безперервних відвідувачів і не відлякувати випадкових.

    А оформлення меню повинно привертати увагу, викликати мрії випробувати ті або інші страви. Успішне оформлення викликає у відвідувача різні асоціації, впливає на самопочуття, а значить, і на вибір. Невдале оформлення меню не впливає ні на що. Якщо вміст меню сподобався відвідувачеві, то він неодмінно вивчить його вздовж і поперек. У пам’яті неодмінно залишаться найменування тих страв, які відвідувач не випробував і в майбутньому він захоче прийти в ресторан ще раз і насолодитися новими стравами.

    Оформлення меню – це, так би мовити, упаковка, в якій міститься презент. Щоб дістатися до презенту, необхідно як слід дослідити упаковку.

    Особливо зручні наступні варіанти дизайну меню:

    перелік страв, розташований на одній сторінці, але «головні» страви потрібно розміщувати на верхній половині аркуша; перелік страв, розташований на 2-х аркушах (розворотах). При цьому форма і розмір можуть бути самими різноманітними.

    Втім слід врахувати, що занадто великі розміри ускладнюють перегляд відвідувачем меню. Також не слід робити меню маленьким, дрібний шрифт складно читати.

    На двохсторінковому меню «головні» страви повинні розташовуватися в верхньому правому куті. Меню може розташовуватися на 3 аркушах. У цьому випадку головні страви потрібно розміщувати на верхній частині центрального листа.

    дизайн меню

    Дизайн меню – це не тільки перелік страв і оформлення. Дизайн – це розробка, а в неї неухильно входять ціни. Вони можуть бути високими і низькими, головне, щоб вони влаштовували замовника і були доступні. Так що при встановленні ціни в меню потрібно розглядати середній рівень прибутків жителів вашого міста.

    Таким чином, дизайн меню враховує увагу до таких факторів, як перелік страв, оформлення меню і ціни.

    Дизайн меню пов’язаний з інтер’єром ресторану найтіснішим чином. Розкішна обробка вимагає розкішного оформлення меню, високих цін і більше ніж примітивно добротного обслуговування. Більш проста обробка закладу вважає більш скромний дизайн меню, набагато більш низькі, ніж в першому випадку, ціни. Обслуговування має бути на високому рівні, ніяких надмірностей в даному випадку не передбачається.

    При складанні меню потрібно постаратися врахувати смаки всіх типів відвідувачів: літні люди, люди середнього віку, молоді люди, підлітки, діти. У меню повинні бути страви, які за завчасними прогнозами неодмінно припадуть до смаку того чи іншого типу відвідувачів.

    Увага до процесу розробки дизайну меню вважає вивчення основних складових роботи ресторану.

    Неухильно необхідно звернути увагу на наступні чинники:

  • параметри кухні,
  • присутність потрібного обладнання,
  • ступінь підготовки обслуговуючого персоналу,
  • інтер’єр приміщення,
  • місце розташування ресторану.
  • Меню можна періодично повністю або частково змінювати.

    Дизайн меню повинен бути справжнім шедевром мистецтва, інакше не буде належного впливу на відвідувача.

    красивое меню

    Оформлення листа – виконує функцію меню

    Неодмінно потрібно звертати увагу на колірну гамму і бажано, щоб всі кольори відповідали кольорам, які були використані для оформлення приміщення.

    Буде не зайвим забезпечити меню малюнком. Жанр цих малюнків безпосередньо залежить від концепції ресторану.

    В оформленні меню можуть бути задіяні всі кольори веселки, але необхідно пам’ятати, що той чи інший колір може викликати у гостя зовсім не те відчуття, яке спочатку планувалося.

    Скажімо, кожен ресторан оформлений в розкішному і строгому стилі, а меню дивує багатоцвіттям. В цьому випадку дизайн меню явно не гармонує з оформленням ресторану, що може викликати внутрішнє роздратування у відвідувачів. Навпаки, занадто суворе оформлення меню в поєднанні з «веселим» оформленням цілого закладу також може не сподобатися гостям.

    Дуже важливо віддати перевагу шрифтам меню ресторана

    Шрифт повинен бути ясним, виразним, найменування страв і напоїв, ціни і норми відпустки повинні легко читатися. Орфографічні помилки, неправильні назви, виправлення від руки, закреслення – повністю виключені.

    шрифт меню

    Якщо ресторан оформлений в жанрі середньовічного замку, найкращим варіантом буде готичний вигляд шрифту. Благополучно підібраний шрифт відображає індивідуальність ресторану. Але якщо застосовувати незвичайний шрифт, то це може відволікти увагу від ілюстрацій. В цьому випадку малюнків і фотографій необхідно застосовувати якомога менше.

    Необхідно пам’ятати, що деякі види шрифтів дуже складно читаються. Краще вибирати ясний шрифт, той, що прикрасить меню і буде оптимальним чином гармоніювати з концепцією ресторану.

    Не слід застосовувати в одному меню кілька видів шрифтів, краще виділяти ті чи інші страви фоном, рамками або розмістити поруч фотографії та ілюстрації.

    Обов’язково необхідно звернути увагу на міжрядковий проміжок. Він повинен бути обраний так, щоб текст легко читався. Простір між окремими буквами також зобов’язано бути продумано. Можна розширити простір, а можна, навпаки, розташувати букви дуже щільно, підсунувши, їх одна до одної. Текст повинен виглядати, по – перше, красиво, а по – друге, він повинен бути зручний для читання.

    Важливе значення має вибір паперу, на якій надруковано меню. Меню повинно бути надруковано на традиційному глянцевому папері, також на папері, який нагадує оксамит, шкіру, замшу або бересту. Потрібно зробити окрему заламіновану обкладинку, куди буде вставлений список страв.

    Використання загальних заголовків, єдиного шрифту та інших факторів призведе до того, що кожне блюдо буде сприйматися однаково. Зміст і дизайн меню – це найголовніша щабель у становленні ресторану, слідчо, розробляти меню слід з урахуванням обраного типу ресторану, традиційних для даного типу страв, передбачуваних або реальних переваг клієнтів закладу.

    оригинальное меню

    При розробці меню необхідно виключати всі допустимі помилки. Меню сторінки слід розбити на дві колонки. В одній колонці будуть розташовуватися найменування страв, а в іншій колонці – ціни.

    Папки меню художньо оформляють, причому оформлення повинно відображати стиль і тематичну цілеспрямованість роботи ресторану або кафе. Число папок меню повинно відповідати числу столів в залі. Зрідка на першому аркуші вказується профіль ресторану і тип страв, що подаються в ньому, а після цього перераховуються страви і напої.

    У багатьох закладах, які претендують на ранг престижного, в меню, крім переліку страв, є повідомлення про інгредієнти, з яких це блюдо виготовлено. Меню абсолютно можна назвати рекламою, якщо в ньому є повідомлення про інгредієнти або про метод виготовлення страви. Адже часто відвідувач пропускає повз вуха рекламу по телебаченню, радіо або ту, яка надрукована в газетах і журналах. Але меню – це така друкована реклама, яку відвідувач, швидше за все, прочитає дуже наглядово, слідчо, меню необхідно постаратися зробити максимально інформативним.

    Обов’язково потрібно описати страви так, щоб в уяві гостя були намальовані чудові картинки. Текст повинен бути максимально лаконічним, спільно з тим він повинен по справжньому заворожувати відвідувача, примушувати його купити те, що в традиційній обстановці він ніколи не замовить.

    Чому важливий опис страв у меню ресторана:

    По – перше, для того, щоб відвідувач не думав, що купує «кота в мішку»;

    По – друге, виклад страви є свідченням престижу закладу.

    Довге читання меню гальмує процес замовлення, значить потрібно бути максимально коротким, точним і по ймовірності сумлінним. Якщо унікальним є саме метод приготування, то необхідно вказати таку інформацію. Скажімо, жарка в духовці, гриль, жарка на сковороді, копчення і т.д.

    Якщо застосовуються інгредієнти, які дозволено назвати незвичайними і унікальними, то можна вказати це. Можна перелічити всі інгредієнти, з яких зроблено те чи інше блюдо.

    Також дозволено зробити наголос на географічне походження продуктів, метод оформлення гарніру і інше. Якщо застосовуються добре відоме, традиційне найменування страв, то зовсім не обов’язково описувати метод приготування страви.

    Як утворюються найменування страви: багато що залежить від фантазії шеф – кухаря. Найчастіше застосовуються закордонні слова, щоб привернути увагу відвідувача. Це абсолютно результативний метод впливу на уяву замовника, адже відвідувач відразу починає уявляти собі якесь ідеальне блюдо, неймовірне, фантастичне. Але при застосуванні іноземних слів обов’язково потрібно пояснення, що це за страва.

    З вищесказаного можна зробити вкрай важливий висновок – дизайн меню повинен стати справжнім мистецтвом


    Тільки тоді є шанс не просто привернути увагу відвідувачів, а й завоювати їх щире розташування.

    Дуже не погано буде забезпечити меню захопливою інформацією щодо різних страв, напоїв та інгредієнтів, але перевантажувати одне меню додатковою інформацією не слід. Для цього можна зробити кілька меню: звичайне, десертне, винне, дитяче.

    дизайн меню

    Меню повинно періодично змінюватися, а значить, буде змінюватися і інформація. Звичайно відвідувач прочитує меню цілком, значить, оцінить і оригінальний підхід до його оформлення. Таким чином, меню повинно бути зручним, симпатичним, ідеальним з точки зору грамотності.

    Пропонована нижче система організації інформації в меню – це один з допустимих варіантів.

    Обкладинка меню ресторана

    Найменування ресторана – звичайно у вигляді логотипу і фірмового знака. Внутрішня сторона обкладинки. Традиційно не містить ніякої інформації, або з неї відразу починається меню (це найчастіше зустрічається, якщо меню зроблено у вигляді буклету).

    Перша та друга сторінки

    На цих сторінках може відразу починатися меню, але також їх можна застосовувати для вкладишів з наступною інформацією:

  • легенда ресторана;
  • історія виникнення східної кухні і особливості європейської кухні;
  • особливі меню (фірмове, банкетне, дитяче, сезонне і т.д.);
  • інформація про проведення в ресторані заходів (банкетів, корпоративних заходів, презентацій);
  • інформація про знижки та інші програми стимулювання.
  • Інші сторінки меню

    Частина інформації, яка розміщується на перших 2-х сторінках, може бути перенесена на внутрішні сторінки (скажімо, якщо є знижки на спиртні напої – то невимушено в цю категорію, спеціальне дитяче меню може бути вміщено в кінці основного меню або взагалі в самому кінці). Застосовувати під додаткову інформацію більше 2-х сторінок недоцільно, оскільки це починає нервувати відвідувачів.

    Свята та меню

    Останні роки фактично всякий ресторан в якості додаткових можливостей просування своїх послуг на ринку використовує свята, фестивалі кухонь – вітчизняних, зарубіжних. Різні – від реально існуючих, до «власноруч» винайдених.

    У одному випадку виходить обійтися декларацією про проведення свята, в іншому потрібно внести зміни в зовнішній вигляд і інтер’єр ресторану, відвідувачам можуть пропонуватися шоу-програми та інші розважальні заходи, що не проходять в звичайні дні. Безумовно, що в свята тим або іншим чином бере участь і меню ресторану. Бере участь воно по-різному – можуть бути зроблені відповідні вкладиші з урочистим меню, може бути надрукований маленький тираж нового меню з відповідним оформленням.

    Урочисте меню

    Повинно бути не великим, тому що воно є одноразовим. Традиційно це до десяти видів різних різновидів різних страв. Страв, спеціально використовуваних для свята, а не взятих з звичайного меню. Розташовуватися вони зобов’язані на окремому аркуші і вкладатися в основне меню або розміщуватися на столі. Інформація про те, що ресторан буде відзначати те чи інше свято, повинна бути надана відвідувачам заздалегідь.

    Святковість меню оцінюється в першу чергу по його оформленню, за найменуваннями і викладам.

    Дитяче меню

    В останні кілька років в ресторанах виявилася ще одна схильність – це дитячі меню. Робота з дітьми вимагає серйозної підготовки і цілого ряду нових рішень. Отже, результат від введення дитячого меню в «дорослому» ресторані може і не принести бажаного результату. (Почитати про особливості оформлення дитячого меню.)

    Особливе дитяче меню можна вводити в принципі в будь-яких ресторанах. Це залежить в першу чергу від самого власника і від того, наскільки далеко він готовий зайти, щоб витрачені зусилля принесли вигоду.

    детское меню

    Можна вважати дитячі меню прерогативою в першу чергу демократичних ресторанів. У більшості випадків справа йде саме таким чином, правда, ніхто не забороняє дорогим манірним закладам проводити відповідну роботу в цьому напрямку.

    Сезонне меню

    Сезонне меню – це меню, складене із застосуванням продуктів, що відповідають сезону. Тобто якщо це літо – то, значить, велика кількість свіжих овочів, фруктів. Ближче до осені – більше грибів, всілякі соління і т.д. Крім того, сезонне меню – це меню, складене виходячи з температурних особливостей того або іншого сезону. Влітку можна пропонувати окрошку, щавельний суп, гаспаччо і збільшувати пропозиції всіляких прохолодних напоїв. Суворою зимою, коли втрачається багато калорій, більше доцільно запропонувати відвідувачам різноманітні м’ясні страви.

    Якщо досліджувати ресторанний ринок, можна помітити, що сезонне меню тлумачать більш широко – воно часто стає маркетинговим прийомом, покликаним привернути додаткову увагу потенційної клієнтури до закладу. Сезонне меню стало особливою пропозицією ресторана, приуроченою до того чи іншого сезону. Кістяк меню залишається колишнім, а сезонне меню освіжає і доповнює пропозицію.

    детское меню

    Дуже часто сезонне меню – ще одне повне меню, що містить не тільки ті страви, які можна віднести до сезонних, а все, що хотілося продемонструвати відвідувачам ресторану в даний сезон.

    Підводячи висновок вище сказаного, різні види меню і рекомендації по їх складанню можна об’єднати в наступну схему:

    Як вже було помічено, меню не може існувати у відриві від загальної концепції ресторану. Саме вона визначає і склад меню, і вимоги до викладу.

    Якщо є складнощі в підборі ряду страв, що укладаються в концепцію, то цілком можна взяти досить нейтральні блюда, що не мають грубої прив’язки до якоїсь кухні, і літературно обробити їх, що іменується до невпізнання.

    При цьому етичність у відносинах з відвідувачами абсолютно буде дотримана, оскільки не беруться для цього чудово знамениті страви, крім того, розшифровується суть страви, і відвідувач може робити вибір, не тільки спираючись на емоційно вподобаний опис, а й виходячи зі своїх смакових захоплень.

    Зовнішня реклама викликає у відвідувачів бажання зайти в той чи інший ресторан. А меню викликає у нього бажання стати в ньому приватним гостем.

    Насправді з упевненістю можна сказати, що на розробку дизайну меню не варто шкодувати грошей і часу. Правда, щоб розробити дизайн меню, необхідно мати певну теоретичну підготовку. Адже в даному питанні немає дрібниць.