Десять фішок для просування ресторану
Якісний сервіс, відмінна кухня, зручне місце розташування – це звичайно добре, але недостатньо. Успіх ресторану багато в чому визначає його оригінальність, атмосферность. Зараз люди ходять до ресторану не тільки для того, щоб поїсти, вони ходять за враженнями. Гості готові платити додаткові гроші, якщо будуть отримувати додаткову цінність від відвідування вашого ресторану. В якості такої цінності може виступати що завгодно: унікальна їжа, знаменитий шеф-кухар, цікавий інтер’єр, чудовий вид з вікна, особливе обслуговування або можливість побачити знаменитість за сусіднім столиком …
«Фішка» – це «прийом, за допомогою якого можна збільшити цінність пропозиції в очах клієнта, виділити вашу компанію серед конкурентів».
«Фішка» стає тим самим гачком, на який клює відвідувач. І якщо в вашому ресторані ще немає своєї фішки, її обов’язково потрібно придумати або … запозичити цікаву знахідку в іншого ресторатора.
У світі йде постійне і законодавчо ніким не заборонене тотальне запозичення ідей ресторанних «фішок» всіх у всіх – як би там не було прикро самим «виробникам» цих ідей. Чому? Та тому що патент на ідеї не існує і означає це абсолютно легальний спосіб збільшити ефективність свого бізнесу. Звичайно нерозумно використовувати ідею, придуману в сусідньому ресторані, але якщо перейняти щось із досвіду рестораторів з інших міст / країн … Так вже набагато цікавіше, чи не так?
1. «Меню всередині меню»
Бізнес-консультант розробив подібне меню для одного свого клієнта, який хотів підняти продажі ресторану і збільшити виручку. Ставку було вирішено зробити на дорогі страви. Була розроблена нова серія висококласних і дорогих страв. Дорогих, як за інгредієнтами, так і по оформленню та подачі. Але в загальне меню їх вводити не стали. Всі ці страви представили в окремому преміум-меню, яке вкладалося в загальне, але не було його частиною. Таким чином, нові страви стали сприйматися як якась спеціальна пропозиція. Меню для обраних. До слова, оформлено воно було до пари представлених страв – дорого і розкішно. Ефект перевершив всі очікування. Прибуток пішов в гору, а клієнти із задоволенням замовляли нові страви. І нікого не бентежило, що їх ціна відчутно вище, ніж у страв основного меню.
2. «Ходяча реклама»
Власник невеликого кафе-бару оптимізував витрати на кращих клієнтів, замість того, щоб обладнати утеплену веранду як місце для куріння, замовив для них яскраві червоні жилетки з логотипом свого закладу на спині. Перетворивши курців в яскраву рекламу свого закладу.
3. «Біржа»
Бар не має фіксованих цін в меню, вони змінюються кожного разу в залежності від попиту на ту чи іншу страву. Принцип ціноутворення в барі повністю копіює принцип біржі: ті страви меню, які замовляються найчастіше клієнтами, коштують дорожче, в той час як непопулярні страви, які замовляються рідко, йдуть за мінімальною ціною. Але так як ціноутворення подібно біржовому, всі страви в меню в результаті у виграші.
4. «Частий гість»
У барі за барною стійкою сидить манекен, що зображає собою завсідника бару. Виконаний він цілком натуралістично: сидить в невимушеній позі, підперши голову рукою перед порожнім кухлем. Серед відвідувачів манекен користується великою популярністю і купують йому випивку.
5. «На удачу» періодично
Гості закладу вибивають собі привілеї у господарів … за допомогою гри в дартс. Можна запропонувати знижку, яка дорівнює сумі набраних очок, а можна влаштувати розіграш десерту або коктейлю, заздалегідь призначивши вартість в балах.
6. «Фото на пам’ять»
У готельному ресторані відвідувачі при замовленні отримують в подарунок одноразовий плівковий фотоапарат «Кодак». Оригінальна і приємна «дрібниця на пам’ять».
7. «Давай, по маленькій!»
У барі є можливість замовити вино в келихах по 5 і по 15 мл – для проби, щоб легше було вибрати великий келих або цілу пляшку.
8. «Не скатати нам партійку?»
У клубі за бажанням відвідувача йому приносять настільну гру на вибір: доміно, шашки, нарди, лото. В результаті клієнт може повечеряти, а потім, попиваючи каву з десертом, зіграти партію з друзями. Завдяки цій фішці ви вбиваєте відразу кількох зайців – закладаєте в гостях «зернятка любові» до закладу, підвищуєте їх лояльність, робите продаж (головне не забувати ненав’язливо пропонувати «підлити кави»), та й кафе не пустує.
9. «Палево»
Бар володіє відразу двома фішками. Перша – бар знаходиться за шафою, в прямому сенсі цього слова! Щоб потрапити туди, потрібно знати, яку створку книжкової шафи тягнути. Другою фішкою є «онлайн бар». Над барною стійкою встановлена камера, яка передає те, що відбувається в барі на офіційний сайт закладу. Тепер будь-який гість може з дому спостерігати за роботою барменів і приготуванням коктейлів.
10. «Диверсифікація»
Тут необхідна наявність креативного досвіду у шеф-кухаря. Так, наприклад, є десерт «Шоколадний тортик з фундучним праліне і банановим соусом». Називається ця позиція цілком безневинно, зате виглядає просто забійно: на тарілці вам виносять цеглу з кельмою і будівельною сумішшю … Гості із задоволенням поділяться в соціальних мережах фотографією незвичайної подачі або цікавою назвою страви. І з цікавістю спробують суп-пюре під пінкою з назвою «Капучіно» або салат «Наполеон» замість стандартного тістечка.
Фантазія – велика штука, тут головне не переборщити! Так, наприклад, фішкою одного ресторану став «Банкет канібала»: в зал на лікарняній каталці ввозиться тіло, яке офіціант-хірург починає препарувати і розкладати на тарілки. Адже тіло – це всього лише контейнер, наповнений стравами під червоним соусом, що імітує кров …
Я знайшов помилку
Я знайшов помилку