Замість крафтового пива
Бізнес на алкогольному зельтері – напій, який називають відкриттям цього року
У США і Європі все більшою популярністю користується алкогольний зельтер – слабоалкогольний напій, який позиціонується як «здорова і низькокалорійна» заміна пиву і більш міцному алкоголю. Оглядач одного з популярних сайтів розповів про те, з чого складається напій і які компанії займаються його випуском.
Часто в інтернеті шукають продукти, які в теорії не можуть існувати. Безнікотинові сигарети, низькокалорійні пончики, корисний алкоголь. Як не дивно, на подібний попит є пропозиція. У безнікотинових сигаретах замість листя тютюну в основу входять шкаралупа кокосового горіха, лемонграсс, м’ята та інші трави. Є й електронні сигарети, які, по суті, виконують ту ж функцію. Низькокалорійні пончики можна приготувати самостійно, а віднедавна випуском «корисного» алкоголю займаються десятки компаній.
Визначення слова «корисний» по відношенню до алкоголю досить розмито. Наприклад, з точки зору калорійності, алкоголь містить «порожні» калорії – в них немає харчової цінності. Дослідження показують, що на додачу до порожніх калорій, алкоголь ще й зменшує кількість жиру, який організм спалює для отримання енергії.
У зв’язку з цим, головний редактор видання Lifehacker Адам Пеш пропонує кілька самих «здорових» варіантів алкоголю з найменшою кількістю калорій для тих, хто не може відмовитися від нього повністю.
Вино краще пива, пиво краще, ніж коктейлі. У більшості випадків працює це просте правило. Якщо ви хочете випити і, як би дивно це не звучало, зробити це з «користю» для організму, краще зупинитися на міцних напоях – джин, віскі, ром, текіла. У них найменший вміст калорій.
Правильний спосіб життя поступово входить в моду
Правильний спосіб життя поступово входить в моду. Незважаючи на те, що статистика поки не занадто гарна – наприклад, всього 2,7% американців слідують здорового способу життя – зрушення все ж спостерігаються. Про це свідчить популярність лайфстайл-блогів, фітнес-трекерів і «здорової» продукції.
Позитивні зміни можна оцінити і за популярністю газованих напоїв. Незважаючи на агресивну маркетингову кампанію лідерів ринку, обсяг продажів солодких напоїв сповільнюється, а бутильована вода, навпаки, зростає небувалими темпами. У період з 2001 і 2015 роком продажі бутильованої води зросли на 150%. За цей же період продажі газованих напоїв зросли всього на 15%.
У Європі та США великою популярністю користується зельтер – мінеральна вода з солонуватим смаком. Найближчим аналогом в Росії та сусідніх країнах можна назвати «Боржомі». Засновники компанії SpikedSeltzer помітили, наскільки популярний зельтер серед їхнього оточення і, зокрема, жіночої його частини, і прийняли рішення зробити в домашніх умовах його алкогольну версію. Спочатку продукт продавався тільки в деяких районах Бостона. Незважаючи на це, за 2015 рік було продано 250 тисяч банок напою. Компанія описує його як «натуральний, органічний, низьковуглеводний і безглютеновий.
Упаковка шести банок алкогольного зельтера коштує, в середньому, $9
Алкогольний зельтер робиться за аналогією зі звичайним пивом. Однак, за словами одного із співзасновників SpikedSeltzer Ніка Шилдз, алкоголь виходить з-за бродіння цукру і цитрусових. Міцність SpikedSeltzer становить 6%, а в 350 міллітрах міститься 140 калорій. За цим показником алкогольний зельтер «корисніше» інших алкогольних напоїв. Ще менше калорій лише в пиві – від 30 до 45 в 100 міліллітрах. Але пиво, найчастіше, п’ють у великих кількостях.
Редактор Mashable і Челсі Фрізбі вважає, що напій має всі шанси стати головним відкриттям цього літа.
Я люблю сидр, але він занадто солодкий і його важко пити з їжею. Якщо хочеться чогось легкого і в той же час смачного, зельтер – ідеальний варіант. Особливо, ягідний. Його можна пити і в чистому вигляді, і додавати в коктейлі.
Однак виробники алкогольних зельтерів, кількість яких вже наближається до десятку, стикаються з проблемою. Для масового покупця продукт незвичний і від нього відмовляються на користь іншого, більш популярного і звичного алкоголю.
Дослідження аналітичної компанії Mintel показало, що лише 7% покупців вважають готові до вживання коктейлі (до них відноситься алкогольний зельтер) якісними. 28% респондентів відповіли, що їм буде «соромно» вживати такі напої перед іншими людьми.
Втім, за словами аналітиків Mintel алкогольний зельтер має шанси стати наступним проривом в індустрії алкогольних напоїв. «Популярність дієтичних продуктів зараз висока і низькокалорійний алкоголь відмінно вписується в концепцію” корисною “продукції», – йдеться в дослідженні.
Серед алкогольних зельтерів є відмінності
Наприклад, компанія Nauti Seltzer випускає найлегшу версію напою. У 350 мілілітрах міститься всього 110 калорій, а міцність напою – 5%. Редактор видання Gizmodo Софі Кліман описує напій Nauti Seltzer наступним чином.
У Nauti Seltzer чується землянистий присмак зельтерської води, але з фруктовими нотками – лимоном, грейпфрутом, журавлиною або малиною. Алкоголь не відчувається взагалі і на відміну від слабоалкогольних напоїв, Nauti Seltzer не відчувається на смак так, немов в нього висипали денну норму цукру.
За словами Кліман, лише грейпфрутовий зельтер приємний і за смаком схожий на справжній грейпфрут. «Смак лимонного напою надто ласкавий, а в журавлиному і малиновому навіть не пахне цими фруктами».
Спробувавши кілька різних зельтерів, Кліман каже, що потрібно бути обережним при їх вживанні. «Алкоголь в них практично не відчувається і можна легко випити шість або, скажімо, сім банок підряд. З огляду на те, що міцність зельтера практично така ж, як у пива, ви можете напитися і навіть не помітити цього», – вважає Кліман.
За словами маркетингового директора компанії Nauti Seltzer Тіджея Морзе, алкогольний зельтер – це літній напій. У цьому є сенс: майже всі компанії позиціонують зельтер як більш легку і фруктову альтернативу пиву. «Як і пиво, його легко переносити і брати з собою куди завгодно – на природу, зустрічі з друзями, вечірки», – каже Морзе.
Спочатку Nauti Seltzer планували виробляти кореневе пиво (алкогольний напій з кори дерева Сасафрас з додаванням цукру і масла мускатного горіха – прим. ред.). Однак їх відштовхнула кількість цукру, необхідна для виробництва напою – майже пів кілограма на 4 літри. Калорійність кореневого пива в 4 рази більше, ніж зельтера, який тепер випускає компанія.
На думку експертів, індустрії алкогольних напоїв потрібен новий продукт
Кілька років тому їм стало крафтове пиво. Навіть великі корпорації, наприклад, Budweiser, не очікували, що нішева альтернатива звичному пиву стане настільки популярною.
Зараз тільки в США знаходиться більше 3 700 приватних броварень, а на крафтове пиво доводиться 11% прибутку від усього ринку пива. «У Портленді, Сан-Франциско і Сіетлі крафтове пиво в порівнянні зі звичайним купують в половині випадків. Ось воно майбутнє», – говорить засновник приватної броварні Lagunitas Brewing Company Тоні Магі.
Однак у такій популярності є і мінус. «Ще кілька років тому, той хто пив крафтове пиво виділявся з натовпу. Тепер “крафт” всюди», – додає Магі. Цілком можливо, що алкогольний зельтер стане тим, чим було крафтове пиво кілька років тому.
Виробники алкогольного зельтера розуміють свою аудиторію – молоде покоління. Про це говорять і яскраві фотографії в Instagram, і сучасні сайти, і постійні нагадування про те, наскільки «корисний» цей напій.
У 2012 році виробники крафтового пива акцентували увагу на тому, що суть їхнього продукту полягає в обмеженому і домашньому виробництві. Творці алкогольного зельтера лукавлять і позиціонують свою продукцію як здорову, а іноді і як корисну, лише тому, що напій містить менше цукру. Багато хто сумнівається, що зельтер протримається довго. «Думаю, що пройде зовсім небагато часу поки покупець зрозуміє, що під виглядом нового продукту йому продають біттер з содовою», – пише редактор Grub Street Кріс Кроулі.
Я знайшов помилку
Я знайшов помилку