Розкрутка ресторану і кафе

РОЗКРУТКА РЕСТОРАНУ — це досить трудомісткий і виключно цікавий процес, те ж саме твердження можна віднести і до розкручування кафе. У цій статті ми постараємося максимально коротко викласти, як скласти план просування ресторану і кафе, щоб сам маркетинговий розвиток ресторану або кафе був ефективним і Ваш заклад поповнювався новими відвідувачами. Також ми розглянемо деякі поради по просуванню кафе і ресторану.
По суті, в разі кафе чи ресторану, різниця в самому плані маркетингу є несуттєвою, адже принцип роботи з цільовою аудиторією не буде разюче відрізнятися і сама суть просування ресторану і кафе буде варіюватися сегментом ринку по класу закладу.

ВИЗНАЧЕННЯ ПЛАНУ МАРКЕТИНГУ РЕСТОРАНУ
Для визначення плану просування ресторану і кафе, як і в разі стандартного просування сайту, в першу чергу необхідно визначити кілька параметрів закладу. Ось що конкретно:

КЛАС РЕСТОРАНУ АБО КАФЕ
Від рівня і класу закладу, багато в чому будуть відштовхуватися типи і способи звернення до цільової аудиторії, а також канали. Тут можна поставити знак рівності: Клас = цільова аудиторія.

СЕРЕДНІЙ ЧЕК РЕСТОРАНУ АБО КАФЕ
Також відноситься до класу закладу, але при цьому потрібно розуміти реальний середній чек. Це дозволить в подальшому працювати над його збільшенням.

ФІЗИЧНЕ РОЗТАШУВАННЯ
Важлива складова, так як ми говоримо про маркетинговий розвиток ресторану і кафе в інтернеті, а клієнти з вулиці це теж клієнти і з ними потрібно працювати і пропонувати ті ж акції, залучати до процесів і спілкуватися в інтернеті вибудовуючи правильну комунікацію.

КУХНЯ РЕСТОРАНУ
Важливо для реклами і при сегментації цільової аудиторії для більш детальних рекламних звернень і в підсумку управління середнім чеком.

ЇЖА НА ВИНОС (Є ЧИ НІ)
Супер важлива частина сучасного закладу і при розкручуванні ресторану і кафе це варто враховувати. Всім радимо використовувати в роботі їжу на винос з доставкою, якщо ще немає, а якщо вже є використовувати як сильну сторону при просуванні кафе і ресторану. Головне в цій справі налагодити швидкий і зручний сервіс.

ПРОГРАМИ ЛОЯЛЬНОСТІ
Невід’ємна частина розкрутки ресторану і кафе, якщо ми говоримо про утримання та повернення клієнтів. Різних реалізацій маса, але це точно має бути.

Отже, це невеликі питання, які вже можуть навести на потрібні думки і скорегувати або скласти план маркетингу ресторану і кафе в потрібному руслі. Сам же план просування ресторану або кафе складається всього з декількох пунктів, які виглядають приблизно так:

Перше це цілі, такі як заповненість залів, акцентування на певних послугах, підвищення середнього чека, формування мережі … і багато іншого.

1. Склад пропозиції – розподіліть ЦА по групам
2. Склад просування – в залежності від груп ЦА складаються різні рекламні пропозиції
3. Склад каналів – розподіл каналів звернення до ЦА
4. Етапи просування – розподіл чекпоінтів просування, як правило від 2 до 5 етапів, в залежності від цілей.

Приблизно таку структуру повинен мати план по маркетинговому розвитку ресторану і кафе. Бюджети і терміни можуть різнитися також в залежності від поставлених цілей. Так після складання плану можна сміливо переходити до тактичних кроків та фішок, які краще використовувати при просуванні ресторану і кафе, ніж не використовувати.

ПОРАДИ ПО ПРОСУВАННЮ РЕСТОРАНУ І КАФЕ
Сподіваємося, що з планом проблем не виникне, а якщо так тоді перейдемо до практичних і ефективних порад за планом маркетингу ресторану і кафе.

ПРИВЕРНІТЬ УВАГУ ЗА ДОПОМОГОЮ УНІКАЛЬНОГО ПОЗИЦІОНУВАННЯ
Зараз практично немає обмежень щодо складання власної позиції, адже інтернет дає практично необмежені можливості для створення образу закладу, так наприклад, фото інтер’єрів і співробітників в роботі або відкрита кухня придадуть Вашому закладу більш близьку і людську подобу.

Також можна зробити заклад певної спрямованості і збирати відвідувачів за інтересами. Все це досить індивідуально і для опрацювання позиціонування можна витратити багато зусиль і бюджетів, проте в підсумку це окупиться з лишком.

Наприклад, одна з кав’ярень в Сполучених Штатах Америки збільшила продажі вдвічі оголошенням, що заклад тепер став зоною без гаджетів. Відвідувачі повинні вимкнути свої пристрої перед тим як робити замовлення.
Завдяки цьому кав’ярня отримала не тільки PR в мережі і заповнила заклад новими відвідувачами. І як показала практика прискорилася оборотність завдяки тому, що відвідувачі не відволікаючись на фото їжі або серфінг в мережі на гаджетах швидко обідали снідали і йшли далі у справах, звільняючи місця новим відвідувачам. До того ж за їжею шкідливо відволікатися.

ПРОСУВАННЯ РЕСТОРАНУ І КАФЕ В ІНСТАГРАМ
Просуваайте в інстаграм не заклад, а зробіть акцент на їжі і фото їжі. Робіть красиві страви і постіть іх в стрічку, та й взагалі при просуванні в інстаграм кафе існує багато фішок, про які можна багато писати, від часу постів до їх змісту, від тегів до коментарів і роботі з відгуками і запрошенням знаменитостей.

При цьому, постарайтеся зробити саме їжу і страви в інстаграмі найголовнішим фактом про заклад. Не забувайте яку потребу насамперед задовольняють Ваші клієнти.

ПРОСУВАННЯ РЕСТОРАНУ В GOOGLE КАРТАХ
Як до вас дістатися? Ось що важливо, коли ти голодний а часу обмаль. Пошук в Google картах ресторану може закінчитися успіхом чи провалом і ви або отримаєте замовлення або ні. Просування в Google картах це досить об’ємна задача, доручіть її фахівцям і результати будуть досить вражаючі. Поставтеся до цього серйозно і прокачайте акаунт у GLB настільки, наскільки це можливо. Розкрутка кафе і ресторану в Google картах – це важлива складова, якою не варто нехтувати. Публікуйте там новини, просіть залишати відгуки, мотивуйте клієнтів для цього – тому що це працює.

РЕКЛАМА З ВИКОРИСТАННЯМ ГЕОТАРГЕТИНГУ
Після того як визначені канали, подивіться на предмет можливості реклами ресторану з геотаргетингом. Показуйте рекламу кафе чи ресторану тим, хто наприклад в радіусі 5 кілометрів, такий спосіб реклами набагато більш ефективний ніж реклама на все місто. Також можна використовувати тимчасові коригування ставок і розклад показу оголошень. Зараз інструментарій як в Adwords, так і в Facebook дозволяє досить гнучко налаштувати кампанії.

ЛІДОГЕНЕРАЦІЯ, ЗНИЖКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
Налаштуйте свій сайт, додаток і паблік в соціальних мережах з використанням лідогенераціі. Зараз в інтернеті є багато книг та сайтів з порадами по лідогенераціі, де детально і просто викладено тактики, які застосовуються в більшості випадків. Помічником в лідогенераціі будуть знижки і бонуси, можна використовувати прототип реферальної програми. Загалом фантазуйте 🙂

ПОЗИТИВНІ ВІДГУКИ І КРАУД
Крауд це модно, проте банально це робота з відгуками з охопленням різних майданчиків. Напевно, у вашому місті є агрегатори і спеціалізовані майданчики, де можна отримувати відгуки. Також ведіть роботу в Google Local Business, Facebook, розміщуйте відгуки на власному сайті. Введіть систему знижок за відгук або, як варіант просто робіть компліменти від кухаря, але робіть їх красиво, щоб відвідувач захотів про Вас розповісти сам. Не буває без осічок і іноді ви можете отримати негатив, порада проста: працюйте з негативними відгуками і ніколи не видаляйте їх. Так, тема відгуків настільки глибока і піти можна дуже далеко, в хорошому сенсі цих слів.

Отже ми трохи розібралися з просуванням ресторану і кафе, вміємо складати план просування, а також поверхнево познайомилися з порадами по просуванню ресторану або кафе. Тема просування ресторану і кафе настільки багатогранна і цікава, а ступінь залученості власника висока і в той же час відповідальна, що як правило на всі фронти спрацювати ефективно часом не виходить, тому якщо необхідно, ви завжди можете скористатися допомогою професіоналів в просуванні ресторану або кафе і отримати вражаючі результати.