17 ідей для просування кафе і ресторану

1. Створіть робочу атмосферу для фрілансерів

Якщо хочете, щоб Ваше кафе або ресторан став улюбленим місцем для дизайнерів, фотографів, фрілансерів та інших людей, які працюють віддалено, то забезпечте їм робочу атмосферу – крім хорошого WI-FI розмістіть велику кількість розеток, щоб можна було без видимих проблем включити на зарядку ноутбук або гаджет.

Фрілансери самі залучать клієнтів в ресторан або кафе – коли покличуть на зустріч своїх замовників або партнерів! Це дуже цінний ресурс.

2. Їжа на винос

Одна з кращих відповідей на питання «Як збільшити прибуток в кафе?», Це – «Почніть продавати їжу на винос!».

Знижка в 30-40% від основного меню приверне додаткових клієнтів, які з якихось причин в даний момент потребують покупку їжі та напоїв з собою. Таким чином, збільшиться відвідуваність ресторану або кафе.

Сьогодні вони купили каву на винос, а завтра – прийшли компанією і просиділи у Вас кілька годин.

Головне для Вас – отримати ще одну групу лояльних клієнтів, а введення в меню їжі і напоїв на винос з цим прекрасно впорається. Продаж на винос – це відмінний спосіб просування кафе.

3. Проекційний дизайн

Слідкуйте за трендами в Вашій сфері,
відвідуйте виставки ресторанного бізнесу та впроваджуйте нові технології в своєму закладі. Одне з таких нововведень – це проекційний дизайн, повноцінний інструмент для PR ресторанів і кафе.Що таке проекційний дизайн? Мить, і за допомогою відеопроекції на стіну кафе або ресторан перетворюється на великий акваріум, а через 5 хвилин перед Вашими здивованими клієнтами розстеляється зелений луг, на якому розпускаються квіти і літають метелики; через якийсь час Ваші відвідувачі вже в космосі серед мільйонів зірок.

Якщо ви розмістите у себе обладнання для відеомеппінга, то точно виділитеся на ресторанному ринку. Клієнти до Вас підуть тільки заради того, щоб подивитися на цю дивину, що безумовно збільшить відвідуваність і прибуток ресторану. Безумовно, використання даної унікальної технології підвищить рівень Вашого професіоналізму в очах клієнтів, підкреслить Ваше інноваторство.

Це ідея для кафе і ресторанів, яка 1) дивує відвідувачів ресторану, кафе, 2) створює ексклюзивний дизайн кафе, ресторану або іншого закладу, 3) дає можливість рекламувати страви, акції та пропозиції, 4) дозволяє заробляти більше на весіллях та інших святах.

 

4. Продаж наздогін

Разом з рахунком принесіть невеликий буклет або листівку з позиціями, які Ваш клієнт може купити з собою зі значною знижкою. Пропонуйте те, що люди можуть з’їсти по дорозі або вдома за чашкою чаю / кави. Це може бути чізкейк, тістечка, печиво або щось в цьому роді. У професійній термінології це звучить, як крос-продаж (cross-sales).
Ваші клієнти вже готові оплатити свою трапезу, а додаткова витрата на тлі загального рахунку не здаватиметься велика. Для Вас же це буде істотна надбавка до виручки, навіть якщо кожен п’ятий клієнт буде здійснювати покупку навздогін. Це спосіб, що дозволяє збільшити прибуток кафе чи ресторану.

5. Програми лояльності

У закладах громадського харчування не прийнято мати програми лояльності (знижки, бонуси та інше), тому введення знижок або якихось бонусів якісно виділить Вас серед конкурентів.
Наприклад, можна видавати невеликий стікер, який дає право на отримання 5-ї чашки кави безкоштовно за куплені раніше чотири чашки (5-й бізнес-ланч безкоштовно і т.д.). При цьому не потрібно обмежувати дію акції за часом, так як не всі люди готові відвідати кілька разів заклад протягом тижня або місяця, і ефективність цього інструменту для PR ресторану буде знижена.Давайте додаткову знижку іменинникам (наприклад, тиждень до Дня народження і тиждень після). Як правило, це збільшує прибуток ресторану, кафе.

Добре продумана програма лояльності прекрасно впорається з просуванням ресторану або кафе.

6. Проведення весіль, ювілеїв, свят

Якщо у Вас немає постійної великої аудиторії, то можна проводити весілля, ювілеї та всілякі свята, в іншому випадку, Ви постійно будете втрачати частину Ваших клієнтів, які будуть наражатися на повідомлення про те, що Ваш заклад в черговий раз закрито на якийсь корпоратив .

Тому, при наявності додаткових залів, які можна закрити під весілля, ювілеї, свята – користуйтеся ними, і продовжуйте обслуговувати звичайних відвідувачів.

Середньостатистичний банкет на 20 і більше гостей зазвичай окупає закриття закладу на свято, якщо тільки Ваш заклад не користується великою популярністю кожен день.

Не забудьте придбати проектор і програму для щоб, наприклад, молодята могли здивувати гостей, зробивши 3D проекцію на весільну сукню або торт.

7. Батьки з дітьми – Ваші нові клієнти

Багато кафе і ресторанів не приділяють належної уваги або взагалі ігнорують таку категорію, як “батьки з дітьми”, втрачаючи через це багато потенційних клієнтів.Якщо Ви хочете, щоб Ваш заклад став улюбленим місцем для відвідування батьками з дітьми, то, перш за все, позбудьтеся від стереотипу, якщо такий є, про те, що у даній категорії немає грошей, тому вони не варті уваги.

Два батька і одна дитина – це, як мінімум, 2,5 клієнта, а частіше 2,75 і навіть повноцінних 3. Щоб переконатися в цьому, просто зверніть увагу на те, що замовляють батьки для своїх дітей. При цьому потрібно розуміти, що якщо батькам з дитиною було десь не комфортно, то вони туди вже навряд чи підуть навіть будучи без дитини. Іншими словами, не створюючи умов для перебування у Вашому кафе або ресторані відвідувачів з дітьми, Ви з великою часткою ймовірності викреслюєте себе зі списку потенційних місць для таких клієнтів, а значить, надаєте вкрай негативний вплив на просування ресторану або кафе, яким володієте.

8. Надайте майданчик для майстер-класів

 В останні кілька років придбали велику популярність всілякі майстер-класи – фотографів, стилістів, бізнесменів і фінансистів, особистісного розвитку і т.д. На такі майстер-класи ходить величезна кількість людей, деякі мають за плечима не один десяток відвіданих заходів. При цьому середня відвідуваність майстер-класу становить 10-20 осіб, яких можна ідеально розмістити в практично будь-якому кафе і тим більше ресторані.
Організатори майстер-класів завжди відчувають великі проблеми з пошуком приміщення для проведення свого заходу. Утримувати окреме приміщення – надто дорого, так як майстер-класи не проходять щодня, а орендувати місце де-небудь – дуже дорого. Створюється унікальна ситуація – є продукт, який багатьом цікавий, але немає місця, де його можна було б “продавати”, тобто – проводити.

Надаючи свій майданчик безкоштовно, Ви отримаєте потужний інструмент PR ресторану або кафе, оскільки організатори будуть рекламувати місце для проведення заходу. З групи людей, що зібралися на майстер-клас, приблизно половина замовить у Вас напої або легкий сніданок, вечерю.

Створення майданчика для майстер-класів – це відмінний спосіб з просування кафе в середовищі прогресивної частини суспільства.

9. Більше музики

Безумовно, відсутність музики або її поганий вибір в кафе / ресторані – це величезний мінус, який зробить Ваш заклад нудним або навіть відразливим.Говорячи про музику, потрібно окремо виділити:

1. Музичний фон, який повинен бути присутнім кожен день – з відкриття і до закриття;

2. Живу музику, яка повинна іноді звучати у Вас.

Музика, що ллється з колонок, не повинна заважати спілкуванню і вживанню їжі, вона не повинна бути самостійним суб’єктом у цих заходах, але бути легким і приємним доповненням до всього. З цих причин безпрограшний варіант для кафе і багатьох ресторанів – напрямок lounge і сучасні пісні в повільній обробці.

Сама по собі жива музика є інструментом просування ресторанів і кафе. Жива музика підвищує престиж ресторану і привертає нову аудиторію, більш забезпечену. Кращі дні для живої музики – вечір п’ятниці, суботи та неділі

.

 10. Цінуйте час клієнтів

І ні в якому разі не виганяйте Ваших клієнтів, що засиділися, не створюйте у них враження того, що їм не раді, так як вони сидять за столиком вже 3- ю годину, а замовили всього одну каву.

11. Безкоштовний Wi-Fi

У Вас обов’язково повинен бути хороший WI-FI, адже на дворі вік гаджетів і мобільних пристроїв.

Пароль від WI-FI повинен бути написаний на спеціальному буклеті, який буде на кожному столику. Не змушуйте своїх клієнтів питати про WI-FI у Ваших офіціантів, не робіть пароль, що складається з 20 символів.

12. Особлива увага вбиральням

Цей пункт більше підходить для утримання, ніж просування і PR ресторану, кафе. Приділіть особливу увагу стану Ваших вбиралень. Тільки несмачна і дорога їжа, а також дуже повільне обслуговування може посперечатися з брудними туалетами за ступенем негативного впливу на клієнтів.

При цьому важлива не тільки чистота вбиралень, але і їх функціональний стан – наявність туалетного паперу, одноразових рушників і мила, робочий стан сантехніки і фена, а також якість функціонування механізмів, блокуючих двері кабінки.

Також подбайте про наявність великого дзеркала, яке не буде спотворювати відображення (якщо дзеркало “буде повнити” то, повірте, це не кращим чином позначиться на емоційному стані Ваших відвідувачок, а значить і на їх сприйнятті Вашого закладу).

Не поскупіться на придбання якісного туалетного паперу і спеціальних паперових накладок на сидінні унітазу.

Велика частина відвідувачок вбиралень – це жінки, а вони вкрай педантичні до чистоти. Якщо Ваші туалети будуть брудними, то навряд чи Ви отримаєте постійних клієнтів. Тому встановіть хорошу зарплату для Ваших прибиральниць і контролюйте чистоту вбиралень.

13. Чистота

Звичайно, чисті туалети – це добре, але якщо на цьому чистота у Вашому кафе, ресторані закінчується, то Ви не зможете розраховувати на велику кількість постійних клієнтів.

Додатково проінструктуйте своїх офіціантів і прибиральниць, що столики повинні прибиратися відразу ж після відходу клієнтів. Мало приємного в тому, що Ваші клієнти, які прийшли, бачать залишки їжі на сусідніх столиках.

14. Утримуйте старих клієнтів

Яку б акцію Ви не запускали, який би захід не проводили, ніколи не нехтуйте своїми постійними клієнтами. У світі склалася практика, коли на залучення клієнтів в кафе витрачається 95% рекламного бюджету, на утримання постійних – решта 5%. Поважайте тих, хто дозволяє Вам працювати і існувати – Ваших постійних клієнтів.

Ваші акції, бонусні програми і в цілому політика повинна перш за все орієнтуватися на поточних клієнтів, а не на нових.

15. Благодійність

Зробіть позначку до кожної страви в меню, що певний відсоток від Вашого прибутку йде на благодійність. Щомісяця вибирайте нову організацію або фонд, куди Ви жертвуєте гроші. Розміщуйте на столиках буклети з інформацією про те, яку суму пожертвували в ту чи іншу організацію Ваші клієнти.

Зробіть Ваших клієнтів причетними до добрих справ.

16. Їжа з собою

Окремо позначте в меню або на видному місці на кожному столику, що недоїдену їжу можна взяти з собою. Не змушуйте клієнтів їсти через силу або шкодувати про залишену їжу, а запропонуйте їм забрати залишки з собою. За запитом приносьте контейнери, які Ви використовуєте для продажу їжі на винос.

17. Бізнес-ланч

Зараз люди стали економити на бізнес-ланчі, тому доведеться неабияк “попотіти”, щоб скласти якісне і недороге меню. Тут можна тільки порадити змиритися з невеликою часткою прибутку від бізнес-ланчів заради отримання постійних клієнтів. У вас обов’язково має бути пропозиція бізнес-ланчу, тому що вони складають досить велику частку виручки ресторану і кафе.
Включіть в меню бізнес-ланч, якщо Ви не зробили це раніше – це приверне нових клієнтів в кафе або ресторан.